2013 m. balandžio 5 d., penktadienis

Tortas "Napoleonas"



       Man jis tortų tortas :) Šiemet nepagailėjau laiko ir iškepiau Velykoms. Vieną dieną susikepiau lakštus, kitą dieną padariau kremą ir pertepiau. Dariau iš anksto, kad tortas turėtų laiko susigerti ir susigulėti 3 dienas - kuo ilgiau "Napoleonas" stovi, tuo skanesnis būna... Daug yra receptų, bet pats skaniausias su virtu sviestiniu kremu, kaip darydavo mano močiutė.

28 cm formai reikės:
Miltai 700 g
Sviestas 500 g
Kiaušiniai 1 vnt.
Grietinė 5 v.š.
Druska 5 g
Konjakas 50 g

Kremui:
Cukrus 350 g 
Sviestas 500 g
Pienas 1 st.
Miltai 120 g
Kiaušiniai 3 vnt. (tryniai)
Vanilinis cukrus 20 g
Spanguolių uogienė ~ (nebūtinai)

       Imame didelę lentelę arba stalą apklojame kepimo popieriumi ir išsijojame miltus. Padarome duobutę ir į ją supilame konjaką, grietinę, druską. Įmušame kiaušinį, sudedame atšaldytą gabaliukais supjaustytą sviestą ir dideliu peiliu kapojame, kol tešloje neliks sausų miltų. Tada suformuojame rutulį, suvyniojame į plėvelę ir dedame porai valandų į šaldytuvą. Po to tešlą padalijame į 12 rutuliukų ir iškočiojame kuo plonesius papločius. Buvau radusi patarimą, kad lengviausia lakštus kočioti ir perkelti į skardą tarp dviejų plėvelės sluoksnių, bet man atvirkščiai be jų buvo patogiau. Kad lakštai neliptų, papildomai pasibarstome miltais. Klojame lakštą į kepimo popieriumi išklotą skardą, subadome šakute ir kepame 190 С orkaitėje, kol gražiai pagels, bet neparuduos (man truko apie 7-10 min.).
       Kremui sviestą ištirpiname puode, įsijojame miltus ir maišant kaitiname, kol miltai pradės gelsti. Atskirai užviriname pieną su cukrumi ir supilame į sviesto - miltų košelę, stipriai maišant. Dar kiek pakaitinus, nukeliame nuo ugnies ir mediniu šaukštu sukame tol, kol kremas praauš ir taps blizgus. Tada po vieną įmušame trynius, konjaką bei vanilinį cukrų ir gerai išsukame, kol kremas taps purus. Atvėsusius papločius dedame į formą atsegamais kraštais ir pertepame kremu. Lakštai trapūs ir lūžinės, bet nieko tokio - svarbu tolygiai paskirstyt sluoksnius. Laikome paslėgtą mažiausiai per naktį. 
       Tortą puošiame iš lakštų likučių pagamintais trupiniais. Vieną sluoksnį galima pertepti rūgščia uogiene (kadangi mama nemėgsta, aš nedėjau). Man torto viršui aptept kremo nebeužteko, todėl paviršių aptepiau plakta grietinėle ir užbarsčiau trupiniais. Beje, man saldumo norėjosi šiek tiek daugiau - jeigu naudosit uogienę, tai cukraus į kremą siūlau padauginti dar pora šaukštų. 




2 komentarai: