2010 m. rugsėjo 12 d., sekmadienis

Šokoladinis moliūgų pyragas


       Gavau dovanų pusę didžiulio moliūgo, tai dabar pats metas išbandyti moliūgų sezono laukusius receptus. Šis pyrago receptas amerikietiškas, nes aš manau,  kad amerikiečiai yra geriausi moliūginių pyragų gamintojai. Pyragas gavosi labai nemažas ir labai šokoladinis, jo suvalgysit tik po mažą gabaliuką prie kavos.

Reikės:
Miltai 1 st.
Stambaus malimo miltai 3/4 st.
Cukrus 1 st.
Kakava 3/4 st.
Pasukos 1 st.
Moliūgų tyrė 1,5-2 st.
Rudas cukrus 3/4 st.
Kukurūzų sirupas 1/4 st.
Vanilinis cukrus 1 v.š.
Aliejus 1/4 st.
Kiaušiniai 1 vnt. ir dar 1 baltymas
Druska 1/4 a.š.
Malti gvazdikėliai, imbieras, cinamonas, muskatas - po 1 a.š.
Šokolado glazūra 1 pak.
Kapotų riešutų papuošimui ~

       Pirmiausia pasigaminame moliūgų tyrę. Moliūgą suopjaustome gabalais, nupjauname žievę ir sudedame į kepimo indą (su dangčiu). Užpilame 3 stiklinėmis vandens ir kepame 200 C karščio orkaitėje apie valandą. Tada vandenį nupilame ir moliūgą sutriname blenderiu. Aš iš karto kepiau 1/4 moliūgo, pusę jo sutryniau pyragui, pusę atidėjau kitam receptui. Tai man gavosi maždaug 1,5 - 2 stiklinės moliūgų tyrės.
       Dubenyje sumaišome miltus, cukrų, kakavą, kepimo miltelius, druską ir prieskonius. Kitame inde mikseriu išplakame moliūgų tyrę, pasukas ir rudąjį cukrų. Įmušame kiaušinį ir dar vieną baltymą, vanilinį cukrų, kukurūzų sirupą ir įmaišome aliejų (patariu naudoti geriausios kokybės, nes vienąkart įmaišiau į pyragą pigaus aliejaus ir labai jautėsi kartus skonis). Vietoj kukurūzų sirupo, aš naudojau sirupą, išgautą pakaitinus 1/4 stiklinės vandens su 1 stikline cukraus. Palaipsniui į pyrago tešlą įmaišome miltų masę. Viską supilame į formą, išteptą sviestu ir kepame 180 C orkaitėje 1 val. ir 15 minučių (patikriname, ar iškepė mediniu pagaliuku). Atvėsiname 2 val. ir užpilame glazūra. Aš naudojau pirktinę šokoladinę glazūrą ("Schwartau" Kuchen Glazure), tačiau galima pasigaminti naminės, pakaitinus 1/2 stiklinės glazūravimo cukraus su pora šaukštų pasukų. Papuošiame kapotais riešutais. Recepto šaltinis atrastas - čia.


8 komentarai:

  1. puikus pyragas! man gavosi toks labai meduolinis :)

    AtsakytiPanaikinti
  2. Ir man toks gavosi - dėl to, kad naudojami meduoliniai prieskoniai. Bet skaniau už meduolį, nes viduje ne sausi miltai, o toks kreminis, kaip cheesecake'as :)

    AtsakytiPanaikinti
  3. Atrodo labai skaniai ,traukių į savo receptus, manau išbandysiu greit :)

    AtsakytiPanaikinti
  4. Ačiū, Viktorija, išbandyk ir parašyk kaip patiko :)

    AtsakytiPanaikinti
  5. O kokio skersmens skarda naudojot? :)

    AtsakytiPanaikinti
  6. Sveiki, o kur galima gauti kukurūzų sirupo? :)

    AtsakytiPanaikinti
  7. Kukurūzų sirupas buvo nurodytas amerikietiškame recepte - aš tokio negavau, tai parašiau kaip pasigaminti paprastą cukraus sirupą. Bet aš seniai kepiau šitą pyragą, galbūt dabar paieškojus prekybos centruose ir rastumėte :)

    AtsakytiPanaikinti