2010 m. spalio 22 d., penktadienis

Klasikinis itališkas risotto


         Tokį risotto mane išmokė gaminti tikra italė Rebeka, su kuria kartu studijavome viename universitete D.Britanijoje. Šį risotto aš vadinu klasikiniu itališku - vos keli baziniai ingredientai, jokių per mandrų priedų, tačiau man jis visuomet gaunasi švelnus kreminis, ne per tirštas, ne per kietas - toks, kaip gerame restorane, tiesiog idealus. Gaila, kad dažnai rizotas (arba lietuviškai daugiaryžis) yra pernelyg nuvertinamas ir patiekiamas tiesiog kaip ganyras prie žuvies ar paukštienos patiekalų.

Reikės:
Pomidorai 6 vnt.
Vištienos sultinys 1,25 l
Sviestas 60 g
Alyvuogių aliejus 1 v.š.
Svogūnai 1 vnt.
Itališki "Arborio" ryžiai 300 g
Bazilikai ~
Druska, juodieji pipirai ~
Parmezano sūris 50 g

       Pirmiausia pasiruošiame pomidorus. Minutėlei panardiname juos į verdantį vandenį ir nulupame odeles. Tada supjaustome kubeliais, sėklytes pašaliname. Sultinį užverdame ir laikome šiltai.
       Didelėje keptuvėje išlydome pusę kiekio sviesto ir aliejų. Sudedame kubeliais pjaustytus svogūnus, ugnį sumažiname iki vidutinės ir pakepame, kol svogūnai pagels. Tuomet dedame pomidorus, pagardiname druska, maltais juodaisiais pipirais ir patroškiname 10 minučių. Sudedame ryžius, permaišome ir įpilame truputį sultinio. Nuolat maišome, kol sultinys išgaruos, tada įpilame dar. Taip verdame, kol sunaudosime visą sultinį, o ryžiai pasieks norimą kietumą - jie neturi būti ištižę, turi gautis al dente. Pabaigoje sudedame likusį sviestą, kapotą baziliką ir užbarstome tarkuotu parmezano sūriu. Skanaus!

6 komentarai:

  1. Tai buvo pirmas mano gyvenime risotto, ir jis buvo tiesiog nuostabus (suvalgytas akimirksniu). Be to, labai nebrangus patiekalas, o skonis visokeriopai puikus. Mano mielas yra mėgėjas įpjaustyti kumpio į bemėsius dalykus, o šįkart nė mintis tokia nekilo - labai pilnatviškas skonis. :) Patiko.

    AtsakytiPanaikinti
  2. Smagu, kad jum pavyko ir patiko :)

    AtsakytiPanaikinti
  3. Buvau bandziusi keleta risotto receptu ir vis nepavykdavo. Man jis atrode kazkokia mistika. Dekui Jums! Pavyko fantastiskai!!!:) Gaminau daug k. Emiau keisti priedus, bet vis tiek sitas pomidorinis labai labai skanus. Net gaminau toki pat risotto su perlinemis kruopomis - skonis puikus, o ir daug sveikiau.

    AtsakytiPanaikinti
  4. Super idėja su perlinėmis kruopomis!

    AtsakytiPanaikinti
  5. aš išvis nemoku gaminti, bet taip gerai gavosi net man!!
    ačiū :)

    AtsakytiPanaikinti